object(PDOException)#5 (8) { ["message":protected]=> string(116) "SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '032himjiuonon6p8u3ce80opf2' for key 'PRIMARY'" ["string":"Exception":private]=> string(0) "" ["code":protected]=> string(5) "23000" ["file":protected]=> string(61) "/var/www/vhosts/animestyle.nl/public_html/secured/headers.php" ["line":protected]=> int(324) ["trace":"Exception":private]=> array(2) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(61) "/var/www/vhosts/animestyle.nl/public_html/secured/headers.php" ["line"]=> int(324) ["function"]=> string(5) "query" ["class"]=> string(3) "PDO" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(113) "INSERT INTO sessions SET sessid='032himjiuonon6p8u3ce80opf2', ip='38.107.179.214', userid='-1', time='1329079652'" } } [1]=> array(4) { ["file"]=> string(51) "/var/www/vhosts/animestyle.nl/public_html/index.php" ["line"]=> int(40) ["args"]=> array(1) { [0]=> string(61) "/var/www/vhosts/animestyle.nl/public_html/secured/headers.php" } ["function"]=> string(12) "require_once" } } ["previous":"Exception":private]=> NULL ["errorInfo"]=> array(3) { [0]=> string(5) "23000" [1]=> int(1062) [2]=> string(62) "Duplicate entry '032himjiuonon6p8u3ce80opf2' for key 'PRIMARY'" } } Forum - Overig - Slowchat - Manga Spreekbeurt (Animestyle.nl)
   Login   ?     Registreren
Mijn vrienden
Login om je vrienden weer te geven.
Spotlight
Member Controls
Forum > Overig > Slowchat > Manga Spreekbeurt
Eerste pagina  Vorige pagina  [ 1Volgende pagina  Laatste pagina
Permalink Reactie #1
Beginpost
door offline.gif SebasSHOCKER op 01-01-2010 14:26
10 posts
aangezien ik vandaag gouw wat in elkaar heb gezet terwijl ik de helen vakantie tijd voor had om spreekbeurt te maken heb ik het vandaag maar snel gedaan en ik moet hem vrijdag houden -__- dus ik post hem hier en misschien dat iemand aanpassingen of leuke stukjes weet aan toe te voegen..spreekbeurt moet zo max7 min duren.

- Inleiding
- Wat is manga?
- Geschiedenis van manga
-Wat is Anime + Kleine Geschiedenis
- Alleen voor kinderen?!

Waarom heb ik dit gekozen,Ik heb dit thema gekozen mdat ik vroeger veel anime keek en Manga las.daar wil ik nu dus iets over vertellen.

Wat is Manga?
Manga is een Japanse tekenstijl. Het is meestal te herkennen aan de grote ogen van de personages, maar dat is niet altijd zo. Verder zijn de lichaamshoudingen vaak overdreven getekend, maar ook dat hoeft niet altijd zo te zijn.
De manga-stijl wordt gebruikt in stripboeken, die meestal op goedkoop papier zijn gedrukt, en bijna altijd zwart-wit. Op de kaft staat vaak wel een mooie gedetailleerde tekening, bijvoorbeeld van de hoofdpersoon, in kleur.
Manga is zowel de naam voor de stijl als voor de stripboeken zelf, deze worden vaak 'manga´s' genoemd.

Geschiedenis van Manga:
Tussen de 1600 en de 1900, waren er heel veel Japanners die plaatjes tekende die op strips leken, en aan het einde van de 19e eeuw leerden de Japanners de Europese strip kennen, ze leerden dan ook allerlei techniekjes waardoor ze echt gingen tekenen, en ook gingen ze plaatjes in een verhaalvorm met teksten in tekstballonnen tekenen en noemden het Man-ga.

In jaar 1902 verscheen de eerste Manga over een straatjongentje genaamd Donsha die allerlei avonturen beleefde. later na de tweede wereldoorlog, werd manga pas echt populair in Japan, en vooral omdat de west-ter-se tekenstijl gaf de Japanse tekenaars goede ideeen voor tekeningen.
Wat is Anime?
Anime,is uitgeleid van het engelse woord Animation vandaar de benaming Anime.Ze zijn allemaal in kleur gemaakt en hebben meestal meer detail dan in de manga enkelen voorbeelden van anime series zijn waaronder Pokemon,DragonballZ, VOLGENDE BLADZIJDE leuk om nog te weten.
+De aller eerste anime Die internationaal als anime bekend werd. ‘’was Akira gemaakt in 1988 door Katsu-hiro Ot-o-moto.

In het Westen zijn tekenfilms en strips vaak vooral bedoeld voor kinderen.
In Japan is Manga en Anime niet alleen voor Kinderen bedoeld maar voor verschillende leeftijd groepen of zelfs subculturen.

Manga-strips zijn makkelijk te herkennen.Maar er zijn vele verschillende op dit thema en de karakters zijn zeker niet altijd zo lief als ze eruit zien. De verhalen zijn vaak ook heel anders dan in Westerse strips. Zo zijn de karakters meestal
niet bang voor technologisch nieuwe snufjes en maken ze er flink gebruik van. Ook draait het vaak veel meer om echte karakters dan om het verhaal. Dit zijn maar een paar voorbeelden van de verschillen tussen “onze” strips en de Manga van Japan, Vergelijk dus bijvoorbeeld maar Pokemon en Dragonballz zo hebben ze in japan ook bijvoorbeeld 18+ series met veel bloed en detail van moord.

EINDE

Kon afbeelding niet laden
FAILURE.
Permalink Reactie #2
door offline.gif Xinchou op 01-01-2010 14:51
342 posts
Ziet er leuk uit, verder zou ik niet weten wat er aan toe te voegen is omdat ik niet zo bekend met met manga

Kon afbeelding niet ladenKon afbeelding niet ladenKon afbeelding niet laden
Permalink Reactie #3
door offline.gif Scratcher op 01-01-2010 17:47
660 posts
Dit heb je niet zelf geschreven he......maar goed ik zeg ff een ding en dat is:

"Manga is zowel de naam voor de stijl als voor de stripboeken zelf, deze worden vaak 'manga´s' genoemd."

ten eerste wordt het altijd manga genoemd want als het geen manga wordt genoemd dan is het ook geen manga....en het meervoud van manga is gewoon manga en niet manga's

And shepherds we shall be, for thee my lord for thee.
Power hath descended forth from thy hand, our feet may
swiftly carry out thou command. So we shall flow a river
forth to thee and teeming with souls shall it ever be
En nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti
Permalink Reactie #4
door offline.gif Hiina-tan op 02-01-2010 02:10
650 posts
Dat wat Scratcher al had genoemd was eigenlijk het enige wat ik eraan op te merken had.
Goede spreekbeurt gaat het worden.

Permalink Reactie #5
door offline.gif SebasSHOCKER op 03-01-2010 00:05
10 posts
nee idd,wel wat aanpassingen aan gemaakt en wat ingekort
en verbeterd,en vereenvoudig ofzo dingen omgezet naar me eigen.

FAILURE.
Eerste pagina  Vorige pagina  [ 1Volgende pagina  Laatste pagina
Reageren
Je bent niet ingelogd!
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je inloggen.